Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivu podprahových signálů a efektu primingu na zpracování informací
Šafránek, Vojtěch ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Čadil, Jan (oponent)
Práce pojednává o možnostech podprahového vlivu na lidskou mysl. V první části jsou vysvětleny související pojmy z kognitivní psychologie, práh vědomí a smyslový práh s ohledem na tématiku. V dalších kapitolách je objasněno fungování podprahového vnímání, podprahové podněty jsou primárně rozděleny na audiální a vizuální. Ty jsou následovány výčtem a popisem experimentů či příkladů z praxe a běžného života od starověkého Řecka po současnost. Další kapitola pojednává o primingu a příkladech jeho využití. Poté je popsán princip podprahových reklam a product placementu a jejich místo v legislativě v českém prostředí; opět je vše doloženo mnohými příklady. Na samém konci práce se autor subjektivně pozastavuje nad celkovou situací a snaží se ji zhodnotit.
The Effectiveness of Subliminal Advertising
Sotáková, Martina ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Starostová, Adriana (oponent)
Diplomová práce se snaží najít odpověď na otázku zda podprahová reklama dokáže ovlivnit chování spotřebitele a přimět ho k volbě konkrétního produktu. První, teoretická část práce, se zabývá rešerší literatury zaměřené na problematiku podprahové reklamy. V následující části se soustředí na popis metodiky využívané při výzkumech uvedené problematiky a popis statistického zpracování výsledků experimentu. Praktická část diplomové práce je upřena na provedení experimentu ověřujícího účinky podprahové reklamy. Cílem experimentu bylo zjistit, zda obrazový podprahový stimul v podobě láhve konkrétní značky minerální vody, dokáže ovlivnit volbu člověka. Experiment byl realizován na studentech Vysoké školy ekonomické v Praze a spočíval v podprahovém promítnutí láhve Poděbradka. Po podprahovém zobrazení této minerální vody se zkoumalo, zda si ji respondenti budou vybírat ve větší míře oproti studentům, kteří jí nebyly podprahově vystaveni. Výzkum ukázal, že podprahová reklama v podobě konkrétní značky minerální vody neovlivnila výběr respondentů a jejich záměr pít danou minerální vodu. Na závěr práce uvádí omezení provedeného experimentu a doporučuje zaměření budoucího výzkumu v této oblasti.
VLIV PODPRAHOVÉ REKLAMY NA ROZHODOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Satoriová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou podprahové reklamy. Text práce je členěn do 4 kapitol. V první kapitole se věnuji vysvětlení pojmu podprahové reklamy. Dále představuji historii podprahové reklamy a její současnou podobu. Neopomněla jsem okomentovat ani uskutečněné experimenty a zákon zakazující podprahovou reklamu. V rámci druhé kapitoly rozebírám jednotlivé druhy podprahové reklamy, ať už v hudbě, ve filmech, v reklamě, v politice či v prodejnách. Následující dvě kapitoly shrnují výsledky z mého vlastního výzkumu. První z nich se věnuje experimentu na podprahovou reklamu a druhá krátkému dotazníku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.